Alla är högt över staden

Håkan ♥


Sommarlovsväder borde vara: gröna fötter, stekheta stenplattor, varma vindar, ljumma nätter, gräs mellan tårna, svalkande dopp och efterlängtad skugga när solen är för stark.
Sommarlovsväder just nu: kallt regn. fast jag tycker mig ha kunnat skymta en och annan solglimt både idag och igår.

Det är helt sjukt. Ja, att nästan allt är så bra det kan bli. Sån sommarlovslycka som jag känner just nu har jag aldrig kännt förr, trots dåligt väder och sommarskola. De två sistnämnda blir liksom obetydliga små faktorer som inte påverkar allt det bra, för det som är bra betyder så mycket mer och är så mycket större.
Midsommar och öregrund på fredag. Peace and love på söndag (och en vecka framåt!). Allt det som kommer efteråt, segling, Portugal och alla ännu oplanerade planer såsom grillmiddagar och spontana picknickar, varma nätter med folk man tycker om.

Ett leende som kommer så fort jag tänker på allt ovanstående och lyckotårar som strömmar i hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0