Igår

Igår var en så himla fin dag. Sol, värme, gemenskap, kärlek, tårar, sorg, röda rosor och flaggor som vajade i vinden, glädje, skratt, prat, spänning, lycka och kloka ord. Och sushi.


Jag och mamma besökte fotografiska museet och såg bland annat en mapplethorpe-utställning (ovan). Vissa bilder gillade
vi inte alls medan vissa andra var helt enastående.


Ljusmanifestation på sergels torg till stöd för Norges offer. Det kändes så fint att vara där. Röd ros i handen och tårar i ögonen.
Jonas Gardells tal var alldeles fantastiskt, så vackert, så bra, så sant.

Påväg tillbaka till bilen gick vi förbi en ruffig man med en systemetkasse mellan benen på en bänk i en tom park. Han såg så ensam pch ledsen ut. Jag gick fram till honom, sa hej, ha en bra dag och gav honom min ros. Han sa tack desamma och såg förvånad ut. Förvånad men glad. När jag sedan vände mig om satt han där leende och luktade på den. Det var fint.   


DN-galan! Bolt i vitt, tredje från vänster. Megakul, verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0