ännu en inte helt oinnehållsrik dag

Jag var äntligen framme vid ishallarna efter att ha gått från fyrisskolan, en bra bit som tar ca 30 min om man går i rask takt, vilket jag gjort. Kallt var det också. Iallafall, när jag svänger runt hörnet vid A-hallen ser jag först en massa folk, och sedan något som vid första anblicken ser ut som en ambulans. Sedan får jag syn på polisbilen, och alla poliser. Herre gud, tänker jag, är det någon som blivit misshandlad eller kanske rånad? Men när jag kommit lite närmre ser jag att det jag trodde var en ambulans i själva verket är en brandbil. Och nu känner jag lukten. Men ingen eld eller rök syns till. Jag kryssar mig fram genom brandmän, poliser och annat folk och får syn på vart lukten kommer ifrån. En av barackerna som ett av alla hockeylag (tror visst det var B-juniorerna) förvarar sina grejer i, ser lite brandhärjat ut längst ner vid marken. Utifrån sett en ganska ynklig brand, med tanke på hur mycket folk det är där (och en tv-kamera!), men tydligen hade nästan all utrustning brunnit upp. Stackarna!
Jag sänder dem en tröstande tanke, och hämtar sedan mina egna träningsgrejer som för tillfället fanns förvarade i våran egen barack/klubbhus, bara ett tiotal meter därifrån, och traskar sedan bort till C-hallen för att träna.

Hade det varit mina skridskor som brunnit upp skulle jag nog gråtit.
Ja det hade jag nog. Gråtit alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0