ute är mörkt och kallt...

Det finns nog inget bättre än att få komma hem efter en lång dag i skolan. Jag älskar ordet hemma. Det ger en lugn och avslappnad känsla, iallafall för mej. Hemma kan man se ut hur man vill, man kan vara exakt så konstig man igentligen är utan att någon bryr sig, och framförallt, man slipper all press på att prestera bra. För även om man inte har prov eller redovisning måste man i skolan alltid hänga med på lektionerna, svara på lärarens frågor, räcka upp handen osv. Och på träningarna måste man också alltid göra sitt bästa, såklart, annars blir tränarna besvikna och man blir framförallt besviken på sig själv.

Men iallafall. Hemma. Jag ville så gärna sticka ut och springa när jag kom hem idag. Springa sådär riktigt fort ända tills man känner att man inte orkar ta ett enda steg till, och då springa ännu lite till, lite fortare.
Men jag kände att nej, det var lite för mörkt, lite för kallt, lite för förkylt och framförallt lite för mycket som skulle göras. Svenskaprov, matteprov och historialäxa. Lite lustigt detdär, att alla lärare verkar tro att man bara har just deras ämne, att andra lärare aldrig ger en prov och läxor. När man säger till en lärare att "vi har faktiskt redan jättemycket denhär veckan", får man nästan alltid som svar att jamen jag har ju inte gett er läxa på jättelänge.

Jag känner att när den här veckan är slut, har jag verkligen gjort mig förtjänt av ett jullov. Helst ett vitt, kallt, snöigt sådant.
Jag längtar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0