lördagsmorgon i ett nötskal.

Att få vakna av sig själv på morgonen. Sträcka på tårna och titta på klockan och tänka ha! jag får sova ännu mer om jag vill. Burra ner sig i duntäcketoch fundera på vad du ska förgylla dagen med. Kanske handla julklappar? Göra ett julkort? Ta en promenad? Titta på film, eller läsa en bok? Tar satts och kliver ur sängen ut i verkligheten. På med morgonrocken och tofflorna. Kan av elgitarrsspelandet konstatera att bror vaknat. Göra frukost. Jag älskar helgfrukostar! Inte så att jag står och fixar med scones, äggröror, baconskivor och fruktsallader. Nej, jag nöjer mig med en skål risgrynsgröt och en kopp te. Det som gör helgfrukostarna till något specielt är tiden. Man har hur mycket tid på sig som helst! Man kan avnjuta varenda tugga och läsa varenda sida i tidningen utan någon som helst tidspress. Det är underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0