mamma

Min mamma är en professor som kan allt om stamceller och bakar världens godaste chokladkakor.
Hon kan renovera fönster, pratar flytande franska, tycker om att läsa böcker och att gräva i grönsakslandet.
Hon är en hejare på att måla, gillar inte lakrits, har glasögon med röd båge och shoppar helst på new house.
Hon älskar att springa, kollar nästan aldrig på tv men gärna på fransk film, lagar jättegod mat och lyssnar på opera.

Det händer att hon ringer för att fråga hur dvd-spelaren fungerar och ibland vill hon slå av en fotbollsmatch på tvn bara för att klockan har blivit för mycket.
Hon har studerat i Frankrike, bott i USA, gör världens godase müsli och klarar inte av att lyssna på radioreklam.
Hon sydde min första konståkningsdräkt, kan fortfarande prata rövarspråket och dricker minst tre koppar kaffe om dagen.
Hon spenderar en stor del av sin fritid i ishallen för min skull, hon älskar fikon och pilgrimsmusslor och har alltid en varm kram tillövers
- så även på sin bemärkelsedag

Grattis på födelsedagen mamma, jag älskar dej!







Kommentarer
Postat av: Tränar Anna

Hälsa grattis från mig!

2010-08-13 @ 21:58:30
Postat av: mamma

Tack Klara, vilken födelsedagspresent!

2010-08-14 @ 23:01:12
Postat av: mamma

Tack Klara, vilken födelsedagspresent!

2010-08-14 @ 23:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0