Ett år



Idag är det exakt ett år sedan allt rasade samman.
Exakt ett år sedan jag fick träningsförbud, nedskuren skolgång och matschema för första gången. Tänk om jag vetat, hur framtiden skulle komma att se ut. Hur ont allt skulle göra. Då hade jag nog kämpat lite hårdare där i början, för att slippa det som sen skulle komma, dagvård, näringsdrycker, gråt och fruktansvärd ångest, med allt vad det innebär. Det hade varit skönt att slippa det.
På ett år har jag hunnit bli upptäckt, bli sjukare, må sämmre, insett att det jag saknade var mer värt än att gå ner i vikt och både snabbt och långsamt blivit bättre och slutligen bra. Ett år där den värsta delen, de sjukaste veckorna är en enda grådimmig suddig massa med någon enstaka ljusglimt, medan de fina delarna är solskensklara minnen jag kommer minnas med ett leende för resten av mitt liv. Ett år. Det är lång tid, och också väldigt kort.

Kommentarer
Postat av: katta

Du är så fin! Puss på dig gumman! <3

2011-10-30 @ 12:43:21
Postat av: Anonym

Hej!



Jag råkade hitta din blogg av en slump och om det är okej att jag frågar så undrar jag om du är helt frisk nu och om du har planer på att börja träna igen?

2011-10-31 @ 10:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0