och på nionde plats....

Konståkningstävling. Så otroligt kul med allt runt omkring och när det går bra. Men när man väl står där och hör sitt namn roppas upp, när man åker ut och ställer sig på isen, vet att alla tittar just på dej, då undrar man varför man uttsättersig för det frivillgt. Det är sällan jag är så nervös som på en konståkningstävling. Det är värre än när Sverige lägger straffsparkar i fotbollsVM, värre än när man ska hålla föredrag för klassen. Men när man väl ställt sig på isen, när musiken börjar, då försvinner liksom allt. Tider står stilla på något sätt. När man sedan går av isen, känns det som att det var alldeles nyss, bara någon sekund sedan, man stod och var nervös. Känslan när man går av isen och det gått bra går inte att beskriva. Det är en sådan kick (större än efter en franskaredovisning, Ellen) man är fylld av adrenalin och känner sig bara så..glad. Men lika glad som man är då, lika arg och besviken är man när det gått dåligt. Man vill bara gå och gömma sig, skrika rakt ut och storgråta gömd under ett täcke, där ingen kan se en. Men varesig det gått bra eller dåligt vill man oftast åka om, om det gått bra för att det är så roligt, och om det gått dåligt för att man vill visa alla att man kan så mycket bättre.

Igår var jag glad. Endast 1 poäng från pallplats. Idag blev jag besviken. Men så är konståkningstävlingar. Du har bara en chans åt gången. 2,5 min + 3,5 min att visa domarna vad du kan, göra ditt absolut bästa. Misslyckas du får du inte åka om, du får ingen andra chans. Men jag ska inte klaga. Det kunde gått så mycket sämre än vad det faktiskt gjorde. Och som mina fina vänner, och pappa, sa; vi älskar dej ändå.

Tack Malin, Hanna, Amanda, Mina och alla andra för en supertrevlig Leksandshelg. och tack Anna för att du är en sån himla bra tränare.
Nu ska jag titta på damernas detektivbyrå och äta glass.

Kommentarer
Postat av: Hanna

tungt skrivet, min vän.

håller med din pappa <3

2010-02-09 @ 13:08:42
URL: http://honeygrehn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0