ett inlägg som tog en kvart att skriva.

Halli hallå. Måndag eftermidda, 1 februari, klockan är 15.04 och livet leker.
Dagen har hittills varit nästintill underbar (perfekt vore att ta i) bortsett från några små missöden.
Tillexempel var det någon (läs pappa) som hade använt MIN duschhandduk i morse. Alldelles blöt var den. Som tur var fanns det en torr handduk inom räckhåll (pappas antar jag) som jag kunde använda. Dock inte alls lika fin och mjuk som min.
När jag sedan kommer upp från köket efter att ha ätit frukost märker jag att det luktar bränt rostbröd på mitt rum. Otroligt irriterande av fler anledningar. 1, när man går in på sitt rum förväntar man sig inte, och hoppas inte heller på att få känna lukten av rostat bröd, inte jag iallafall. Man vill känna lukten av blomman i fönstret eller lukten av parfymen man senast använde, inte lukten av rostat bröd! 2. efter att precis ha ätit frukost är man ganska mätt och då inte särskilt på humör för ytterligare näringsintag eller lukten av detta. 3. som jag nämnde var det dessutom lukten av bränt rostat bröd, och brända saker brukar sällan ha egenskapen att lukta gott.

Men bortsett från dessa, till synes ganska obefintliga missöden, har dagen flytit på i lagom takt. Klassen NV1c består av en samling mycket trevliga individer, så dagen har förgyllts av ett antal skratt och fniss. Dessutom träffade jag Elias, en trevlig prick, på tåget hem. Alltid lika trevligt att nostalgiprata om tiden med gamla klassen 9G.

Nu väntar endast lite plugg, sedan är jag fri för resten av kvällen. Tänkte möjligtvis prova mig på att baka en sorts matmuffins, fick en idé till ett recept för någon dag sedan. Blir de bra kommer recept och bild hamna på bloggen. Blir de inte bra, ja då gör det inte så mycket.


Kommentarer
Postat av: Maria

Klart att vi gör det! Skulle vara så roligt! :D <3

2010-02-01 @ 17:42:40
URL: http://takeitorleaveitnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0