This time for Africa



Jag vet inte varför men den här låten och videon gör mig tårögd och ger mig gåshud.
På ett bra sätt.
Ett väldigt bra sätt.
Jag har aldrig varit bra på att spela fotboll, verkligen inte. Men trots detta är det något specielt med sporten som gör att jag ändå tycker väldigt mycket om den. Gemenskapen, spänningen, storheten, kännslorna, kärleken till ett lag. Allt.
Att i stora, viktiga matcher se den fantastiska glädjen när det blir mål eller den obeskrivliga sorgen när en straff missas. Eller mindre stora matcher, som när sirius p. 96, lillebror, spelar. Kanske inte lika stora kännslor men ack lika spännande.
Jag är ingen expert på fotboll, långt ifrån.
Men gud vad jag älskar den sporten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0