För allt i livet tillhör sin egen kategori

Jag undrar vilken bloggkategori jag tillhör?
Vissa kan man stryka med en gång, såsom modeblogg och provocerande blogg a la kissie.
Men sen då?

Ja jag antar att jag är lite fotoblogg, visst jag är kanske inte jätteduktig och jag har kanske inte världens sattsarkamera, men jag tycker det är kul att fota och ibland (tycker jag själv iallafall) får jag till riktigt snygga bilder.
Men det är ju inte bara foto i min blogg, långt ifrån.
Liten tendens till matblogg är det ju också, även fast den delen är ytterst liten, men ack inte att förglömma, den finns!
Humorblogg då? Ja vad vet jag, jag skriver lite vad jag känner för, inte mer med det. Om det sedan kan roa någon så är det ju bara bra. Har iallafall fått höra att min blogg är ganska rolig så lite humorblogg är det nog också.

Och så till den vanligaste kategorin; vardagsbloggar. Sådana bloggar som går ut på att berätta om personens liv. Typ "idag åkte jag till stan och träffade x och y. Sen åkte vi och badade sen kollade vi på film bla bla bla". Sådana bloggar är intressanta på två vilkor, enligt mig:
1. Personen i fråga har ett mycket intressant liv, tex är superkändis, prinsessa eller har varit med om något de flesta inte har.
2. Man känner själv personen och tycker därför att det är kul att läsa om hennes/hans liv.
Detta är en kategori jag kan säga att jag för tillfället med säkerhet inte till full del tillhör. Lite skriver jag ju om min vardag och mitt liv, men jag försöker göra det så intressant som möjligt.

Så vad kan jag dra för slutsattser av detta uppsattsskrivande?
Min blogg är helt enkelt en salig blandning.
Lite foto, lite recept, lite humor, lite vardag. Och så lite annat, såsom tankar, funderingar och lite musik.
En liteavallt-blogg. Ett saftkalas helt enkelt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0