första inläggett 2010!

Då ska vi se..vad har hänt sedan förra inläggett? Jag har ju varit hemma själv sedan den 30 då jag kom hem från fjällen. Familjen stannade kvar så som det var tänkt, men jag vägrade helt enkelt att vara borta ett nyår till.
Fast själv har jag ju inte varit, finaste Malin har hållt mig sällskap!
Den 31 gjorde vi inte så mycket, gick runt och grejade, handlade och lite så. Vid halvfemtiden kom Sanna och vi satte då igång att göra oss fina (läs finare). När alla naglar var målade, alla ögonfransar mascarade och alla kläder påtagna gick vi ner och började med maten.
Nyårsmeny:
skagentoast
oxfilé m pommes och bearnaisesås och sallad
chokladpudding med exotiska frukter

När maten var uppäten blev det lite dans, lite fototagning, lite prat, och lite skratt.
11 tåget togs in till stan och det promenerades bort till slottet. Där träffades det folk, kramades, pussades och skrattade osch pratades. Och fyrverkeriades! Vilken känsla man hade vid tolvslaget! Vid kvart över promenerade vi ner till carolina redeviva där vi träffade ännu mer folk, blandannat en hel del sötisar från klassen som man inte sett på allt för länge, jagharsaknater!<3 Sedan var det tänkt att vi skulle åkt iväg till stenhagen på fest, men så blev det inte.
Vid tretiden ramlade vi i säng, trötta och glada. Mitt bästa nyår någonsin!

Gårdagen spenderades framför tvn, med ett antal gamla filmer och en drös halvbra tvprogram, sov hos Malin.
Nu sitter jag här och tittar ut på snön. Jag vill inte riktigt sluta skriva för då måste jag gå ut och skotta snö, annars kommer inte mamma och pappa in med bilen...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0