Märkligheter

Något märkligt hände för någon dag sen när jag stod och väntade på bussen. Skulle till träningen så det var buss nr 8 det gällde och den går från A2, tror jag (eller är det B2?) Iallafall, vid busshållsplatsen finns det ju några bänkar. Mitt på bänken närmast tidtabellerna låg två till synes helt nya portföljer med endast lite silkepapper till inehåll. Ingen stod tillräckligt nära för att kunna vara ägaren. Efter en liten stund kommer en ganska gammal man med lite, hur ska jag säga, ovårdat utseende gående. I ena handen håller han en systemetpåse. Han går fram till bänken och puttar på portföljerna så att de hamnar i bänkens ena ände och sätter sig sedan på dem. Efter några minuter reser han sig upp och traskar iväg med en portfölj i varje hand. Nästan alla väntade bussresenärer vände sig om och kollade undrande på honom, men han märkte inget.
Mycket märkligt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0