bra dag!

Idag lämnade vår lärare återigen klassrummet på kemilektionen. Det blev ungifär som förra gången fast denna gång inte i någon mildare form. Det var kort och gott kaos. Dock satt jag näst längst fram, så vad som försegick bakom mig kan jag inte yttra mig om, men ljudet tydde icke på hårt arbete. Framför mig: Markus b springer runt och filmar folk samtidigt som han ger ifrån sig små läten då och då. Emil för vilda diskusioner, med sig själv eller med någon annan, inget vet säkert. Markus m jonglerar med vad han kan få tag på, böcker, pennor, miniräknare, sudd och datorer. Andreas försvinner, men dyker sedan upp vid katedern i ett tappert försök att genomföra ett klassråd. Katarina far fram och tillbaka, skriker lite och skrattar lite. Mårten och Jakob sitter oberörda vid sina datorer, tittar troligtsvis på något särklipp på youtube eller spelar något menigslöst spel, och äter godis. Kajsa diskuterar ljudligt någonting med någon (Emil månne), Ellen kastar pappersflygplan på förbigående folk och Agnes skrattar kort och gått åt allt som sker. Brevid mig har jag dessutom en liten filur vid namn Tove som inte bara ritar konstiga små djur på mitt papper, utan även sitter och säger eeemiiil i mitt öra.

NV1c är verkligen en helt underbar klass! (innan detta hadde vi dessutom laddat upp med att spela higher på högsta volym, allsång är vår grej!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0