Day 17 – Your favorite memory

Jag har så många fina minnen med så många fina personer att jag inte kan komma ihåg alla nu när jag tänker efter (ha ha ha).
Så många fina små stunder, ögonblick, på olika platser och med olika människor.
Jag kan omöjligt välja endast ett att kalla favorit, alla minnen är olika men samtidigt lika värdefulla. 

Jag minns fortfarande första gången jag såg min nyfödda lillebror, jag var tre år och tyckte det roligaste med att hälsa på mamma och honom på BB var att leka båt i mammas sjukhussäng. Men även om det var just det som var det roligaste minns jag fortfarande, om än svagt, tyngden av min lillebror när jag för första gången höll honom i mina armar.

Och jag minns dagen då jag köpte min kanin, och var tvungen att lämmna tillbaka marsvinet vi först köpt, på grund av allergi. Förkrossad på nioårigt vis över att behöva skiljas från tuffsan, tittade jag ner i buren med små lurviga kaninungar. Och där satt hon, i ett hörn, lurvigast och sötast av alla, och jag kände på en gång att det var menat för henne att bo hos mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0