Day 11 – Your siblings

Han är 2 år och 278 dagar yngre än mig.
Trots att han är lika gammal som jag själv var när jag gick i åttan, känns han så mycket mindre.
Oavsett ålder, längd och målbrottsröst kommer han alltid vara mindre, min lillebror.

Trots ockuperade tv-apparater, skrik över diskmaskiner som ska plockas upp och läxor som ska göras, svettiga fotbollskläder i badrummet, högt- och ibland ilsket gitarrspel, total oförståelse till varför man ska slänga sina smutsiga strumpor i tvätten och inte lämna dem på golvet mm, så älskar jag honom.

Att alltid ha någon att göra något eller prata med under seglingsemestern/bilresan/långsamma söndagseftermidagen.
Att ha någon att utbyta menande blickar med när mamma eller pappa inte fattar att baxa innebär att sno något, och inte bara att flytta något tungt.
Hur han på hårgele-tiden kom varenda morgon och bad att jag skulle fixa hans frissyr.
Någon att byta hemligheter med, eller bara gnälla över hur jobbiga föräldrarna kan vara.

Han är världsbäst på att massera, en hejare på att baka scones och han är kanonbra på både fotboll och elgitarr,
och när han kommer och ger mig en spontankram och tyst säger; Du är världens bästa storasyster,
då känner jag mig som den lyckligaste systern i världen.





fler fina bilder på oss finns här




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0