Day 02 – Your first love

Svårt. Har ännu inte varit kär. Inte på riktigt.

Men på låtsas. Vem har inte det? Åh saknade tider när man gick i förskolan och frågade chans på någon genom att antingen skicka en lapp med texten "får jag chans på dej? kryssa ja, nej, kanske" (kommer dock inte ihåg vad man gjorde om man fick svaret kanske?) eller genom sändebud, en kompis fick fråga åt en; "får hon chans på dej?". Det var tider det. Men kan det ses som kärlek? Nja, troligtvis inte.

Jag kommer ihåg min första kille. Vi gick på samma förskola, hade gått på samma dagis, och brukade leka tillsammans. En dag på rasten hittade jag en jättefin, stor studsboll med en delfin inuti. Den var riktigt cool. Jag visade stolt upp mitt fynd och killen säger då att det är hans studsboll som han tappat bort, "men du kan få den om vi blir ihop". Klart man säger ja till det. Så vi blev ihop och jag fick till och med följa med honom hem (!). Vi var väl ihop i några dagar innan tog det slut, som det gjorde på den tiden. Man var ju ihop i max en vecka åt gången. Men det var bara första gången. Jag tror att vi samanlagt varit ihop ett tiotal gånger.

Nej kärlek var det inte. Men jag minns fortfarande hur glad jag blev när jag på mitt födelsedagskalas när jag fyllde 6 öppnade presenten från honom och plockade upp en liten ring. En liten ring med ett litet, rött hjärta på.



Kommentarer
Postat av: Sara

hahaha ni va så fina tillsammans ;D "kärlek" va lätt på den tiden :D

2010-12-04 @ 14:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0